logo

Ja, vi elsker informasjon!

Her er en alfabetisk oversikt over det du trenger å vite om landsstevnet.

 

via GIPHY

 

  • Aktiviteter: Påmelding til aktiviteter (hjulbob, airboard, bryggeribesøk, gårdsbesøk, Nortura-besøk) skjer på forhånd her.

 

  • Aldersgrense: For å delta på stevnet (inkludert konsertene) må du være fylt 16 år. For å kun delta på åpen konsert, må du være fylt 18 år med gyldig legitimasjon: Alle må ha meg gyldig legitimasjon, det vil si førerkort/bankkort med bilde eller pass.

 

  • Ankomst: Ved ankomst, følg skilting og anvisning for parkering av campingvogner osv.  Selve inngangen gjøres via Servicetorget.

 

  • Bading: Det er mulighet for elvebading under brua retning Fåberg (10 min å gå) eller du kan ta buss (15 min) til Strandtorget, og gå på Strandpromenaden og bade i Mjøsa (5 min). Obs! Bruk av badeanlegget på Jorekstad (som ligger inntil leiren) krever betaling av inngang på eget initiativ.

 

  • Betaling: Betaling av alt inne i leiren (mat, drikke osv.) skjer via Cashlesskort. Påfylling av kortet skjer på minibankutformede påfyllingskasser i leiren (se kart). Vi tar ikke kontanter i det hele tatt. Så skal du kjøpe billett eller andre ting i døra må du ha med bankkort. Inne på stevnet blir det brukt cashless som de siste årene. 

 

  • Bil kan benyttes som boenhet under stevnet dersom du søker til 1. vaktleder Patrick Austvik på epost aupa@banenor.no i forkant av stevnet. Bilen skal ikke kjøres mens den står parkert i leir, og må være utrustet for boformål, dvs med en madrass eller lignende.

 

  • Billetter: Du kan velge å kjøpe ukespass for tirsdag-søndag eller helgepass for fredag-søndag. Noen av konsertene er åpne for andre, og billettkjøp til disse skjer i inngangen eller på forhåndssalg. (Har du ukespass eller helgepass, er konsertene disse dagene inkludert). Ordrebekreftelsen du får er gyldig inngangsbevis før du får inngangsbånd. Etter at du har fått dette båndet, må du ta godt vare på det.

 

  • Boenheter er nærmere beskrevet i Ordensreglementet. Nytt av året er at ALLE boenheter vil får et ID-nummer som du MÅ ha med når du kommer for å skjekke inn på stevnet. Dersom boenheten er skjekket inn før du kommer, må du selv annskafe dette ID-nummeret. Skal du bytte boenhet i løpet av uka MÅ du komme og informere om dette i Servicetorget

 

  • Brannslukningsapparat, brannalarm og gassvarsler må være i alle campingvogner i leiren. Dette blir mulig å få kjøpt i inngangen så langt varebeholdningen rekker. Vi anbefaler å kjøpe og ordne i stand dette før landsstevnet. 

 

  • Dusj og WC: Toaletter blir plassert rundt om i leiren. Det vil alltid være tilgang på do, men kø kan forekomme. Dusjing skjer innendørs i lokalene ved badeanlegget rett vedsiden av leiren. Dusjene er åpne kl. 7-20. Se kart for oversikt.

 

  • Engangsgriller er ikke tillat i leirområdet grunnet brannfare. Vi oppfordres til å grille i fellesområdene. 

 

  • Fylkesleirer: Dersom det blir fullt i en fylkesleir, må det aksepteres å bli plassert i en annen leir der det er plass. Tekniske spørsmål? Kontakt ansvarlig for leir og teknisk, Thomas Haugom (tlf. 41508389).

 

  • Gassvarsler og brannalarm, brannslukningsapparat må være i alle campingvogner i leiren. Dette blir mulig å få kjøpt i inngangen så langt varebeholdningen rekker. Vi anbefaler å kjøpe og ordne i stand dette før landsstevnet. 

 

  • Griller: I fylkesleire er det ønsket at dere etablerer en grillmulighet for deres deltakere. Rundt i leirene er det i år forbud mot engangsgriller. Tidligere sedvane er at grillkull defineres som glør ikke ild, og tilatt over alt. 

 

  • Helse og trygghet: Røde Kors vil være tilstede under hele stevnet. Det vil også være vakter rundt på området til enhver tid.
    Spørsmål om vakthold og sikkerhet? Kontakt Vakt- og mannskap-ansvarlig Atle Tollefsrud (tlf. 95949534) eller 1. Vaktleder Patrick Austvik (tlf. 91650197)

 

  • ID-nummer: Alle boenheter vil få et ID nr. ved ankomst. Dette nummeret skal øke sikkerheten under stevnet. ID-nummeret vil gi vakt og mannskap, rødekors og evt uttrykkninskjøretøy letter oversikt over hvor i leieren det er behov for bistand. 

 

  • Informasjon underveis: Følg med på infoskjermer og møteplassen + servicetorget (Se kart!)

    Facebook: Landsstevne i Norges Bygdeungdomslag.
    Instagram: nbulandsstevne
    Snapchat: landsstevne
    #NBULS17

 

  • Inngang er via Servicetorget. Se Servicetorget.

 

  • Inngangsbånd: Dette blir utdelt ved innsjekk når du har vist fram ordrebekreftelse og er registrert i navnelistene våre. Båndet skal bæres under hele stevnet. Dersom du mister det, må du melde ifra snarest! Kontakt servicetorget, og ta med båndet og legitimasjon!
     

Grønn m/hvit skrift = 18 +
Hvit m/rød skrift = under 18
Gull og sølv m/svart skrift = åpen fest
Rosa = Nordisk motorsagtevling

 

  • Innsjekk: Ved innsjekk får du utdelt et inngangsbånd på armen, som bevis for at du har betalt. Innsjekk foregår i sekretariatet i inngangen til leiren.

 

  • Joker Jørstadmoen: I gangavstand fra leiren finner du Joker Jørstadmoen hvis det skulle oppstå noen mangler som ikke dekkes på utsalgsstedene i leiren 

 

  • Mat og drikke: Det blir plassert ut boder i leiren med salg av mat og drikke. Det blir også salg av middagsmat hver dag i kafeteriaen i hovedteltet.

 

  • Matbutikk: Nærmeste matbutikk finner du 700m fra leiren. Hvis du dog skulle ønske å utvide utvalget en smule ligger Strandtorget kjøpesenter i Lillehammer 15 minutter unna med bil.

 

  • Ordensreglement skal signeres ved innsjekk. Ordensreglementet finner du her!

 

  • Ordrebekreftelse fungerer som inngangsbevis. Etter at dette er registrert, får du et inngangsbånd. Ordrebekftelsen kan bare byttes mot bånd én gang. Sørg for å ta godt vare på inngangsbåndet ditt.

 

  • Overnatting: Overnatting foregår i telt, campingvogner og andre tillatte boenheter. Bobil og buss, klasse D, slipper normalt sett inn. Alle kjøretøy må godkjennes av vaktleder ved ankomst. Alle plasseres i aktuell fylkesleir. Obs! Det er påbudt med brannslukningsapparat i alle boenheter og gassalarm der det er aktuelt. (Se ordensreglement!)

 

  • Parkering: Parkering skjer på anvist område utenfor leiren (Se kart!)

 

  • Premieutdeling: Bli med på å hylle vinnerne hver dag i "Jotunheimen" kl. 19:30.

 

  • Program: Oversikt over program med konserter, aktiviteter og tevlinger er tilgjengelig på tavler rundt omkring i leiren, og på utdelt hefte i inngangen. Programmet finner du her!

 

  • Servicetorget: Her kommer du deg inn og ut fra stevneområdet. Innslipp og innsjekk skjer i Servicetorgets åpningstider mellom 08:30 og 22:00.

 

  • Stille: Det skal være stille i leir fra kl. 02:30. 

 

  • Strøm og lading: Det blir tilgang til strøm i miljøtorgene i fylkesleirene. Denne strømmen blir stengt under konsertene og på nattestid.

 

  • Søppel og pant: Det blir plassert ut kasser for søppel og pant som det forventes blir brukt. Bøtlegging for gjenstående søppel vil bli fakturert, både per kilo og for arbeidet med å rydde opp igjen.

 

  • Tevlinger: Alle innetevlinger foregår i Jorekstadhallen. Utetevlingene foregår på forskjellige steder (Se kart!)

 

  • Veteranfest: Fredag er det veteranfest. Denne har egen påmelding.

 

  • Åpningstider: Landsstevnet åpnes for alle medlemmer tirsdag 18. juli. Kl.12:00. Stevnet avsluttes søndag 23. juli kl.15:00.

 

  • Åpen fest: Onsdag og Lørdag er det åpen fest på Landsstevne. Den åpne festen gir deg KUN tilgang til storteltet Jotunheimen (konsertteltet). 

 

   

Norges Bygdeungdomslag: Pb. 9377 Grønland, 0135 Oslo
Telefon: 22 05 48 00 : E-post: post@nbu.no

   agrol  Landkreditt