Du er her:

Praktisk info om årsmøtet 2016

Her finner du informasjon om Norges Bygdeungdomslag sitt 71. årsmøte som avholdes 18. og 19. juli 2016 i Surnadal i Møre og Romsdal.

Praktisk informasjon til årsmøtedelgater

Påmelding til årsmøtet skjer på nett via deltaker.no. Delegater, observatører å gjester melder seg på her.

Årsmøtedelegater og leirbyggere kan komme og sjekke inn på stevnet på søndag fra kl. 14:00. Da vil det bli mulighet for å se seg rundt om på stevneområdet, rigge opp vogna si og klargjøre seg for en skikkelig dag med årsmøte eller leirbygging. Alle vil bli sjekket inn som vanlige stevnedeltakere på søndag, for å gi sekreteriatet en test, og for å forbygge kø på tirsdag.

En kiosk vil være tilgjengelig på leir i begrensede perioder frem mot tirsdag slik at alle heltene får tak i litt føde gjennom dagen! Her vil det være mulig å betale med både Cashless og vanlig bankkort. Mer informasjon om plassering, åpningstider og lignende kommer.

Årsmøtesalen ligger 10 minutters gåtur fra leirområdet. Kart finner du på sidene til Landsstevnet. Det vil bli merket til årsmøtesalen fra leirområdet.

For delegatene på årsmøtet vil det bli solgt frokost utenfor årsmøtesalen begge dagen, her kan du få kjøpt ost og skinke baguetter og drikke. Kiosken vil du finne inne i gang til årsmøtesalen, her kan du finne litt av hvert. Det vil bli mulighet for å bruke både cashless og bankkort disse dagene.

Kaffe og vann vil være tilgjengelig hele dagen (tenker du miljø så ta med egen kopp/glass/flaske eller bruk samme engangskopp flere ganger), mens det i enkelte pauser vil bli satt ut frukt.

Det blir mulighet for å henge i fra seg bunaden i et låst rom under årsmøtedagene og under stevnet

Banketten vil bli avholdt i nabokommunen Halsa. Derfor trengs det en god halvtimes busstur i vakkert nordmørsk terreng før vi ankommer salen. Her vil det bli servert middag organisert av lokal gårdbruker, være bar og live band etter middagen! For at alle skal bli fraktet til banketten må vi kjøre to turer, dette medfører at noen må dusje i Halsahallen der banketten skal være.

Pulje 1: Buskerud, Hordaland, Nord-og Sør- Trøndelag, Oppland, Vestfold, Møre og Romsdal, Østfold, Telemark. Bagene kan stå i garderobene, de låses.

Pulje 2: Rogaland, Hedmark, Akershus, sentralstyre, direktevalgte, representantskapet, NB, NBK og gjester.

Bagger kan fraktes til leirområdet om det er ønskelig eller dere kan ta den med til Halsa og sette den i garderobene der, de vil bli låst inn.

Alle delegatene må ta med seg alt de trenger for å gjøre seg ren og pen, bunader, kjoler og dresser opp i årsmøtesalen når de kommer, her blir det mulighet for alle å henge/sette i fra seg i garderobene.

Ønsker du å bruke høye hæler er det helt greit, men unngå stiletthæler da gulvet ikke er så glad i det. Usikker på hva som går under stiletthæl så ta en raskt googlesøk.

Bar: Her blir det bare mulig å betale med bankkort. Vi minner om at det er 18 års grense for kjøp av alkohol.
Medbrakt vil bli beslaglagt. Det er heller ikke lov til å kjøpe til de under 18 år.

Tidsplan for årsmøtet og årsmøtebankett ser slik ut:

Mandag:
09:00 Årsmøte dag 1 åpnes.
14:00 Lønsj.
17:00 Årsmøtet  dag 1 avsluttes.
17:15 Bussene til årsmøtebanketten reiser for pulje 1
18:15 Bussene til årsmøtebanketten reiser for pulje 2
19:00 Årsmøtebankett.
00:00-01:00 Bussene kjører tilbake fra banketten.

Tirsdag:
Årsmøtet dag 2 åpnes.
13:00 Lønsj.
19:00 Årsmøtet avsluttes.

Ved å følge denne lenken vil du finner mer praktisk informasjon om hva som skjer rundt Landsstevnet inkludert ankomst og Cashless.

Vedtatte dokumenter fra 2015

Her finner du sakene som ble vedtatt på årsmøtet i 2015.

Sakspapirer til årsmøtet

Her finner du alle sakspapirene til årsmøtet i Norges Bygdeungdomslag.

Fristen for å sende inn saker til årsmøtet var 3. juni 2016. Det betyr at det nå kun er mulig å komme med endringsforslag til allerede innsendte saker (med unntak av vedtektene). Send gjerne inn endringsforlagene på forhånd. Da bruker du dette skjemaet for innholdsmessige endringer og dette for språklige endringer. Send dette til general@nbu.no.

Spørsmål?

Praktiske ting om årsmøtet og påmeldingen:
Pål Trautmann Olerud, organisasjonskonsulent
Tlf: 22 05 48 00, e-post: organisasjon@nbu.no

Spørsmål om sakspapirene til årsmøtet:
Signe Lindbråten, generalsekretær
Tlf: 932 22 335, e-post: general@nbu.no

Spørsmål om inngang og billetter til Landsstevnet:
Mari Bøe, sekretariatsansvarlig i Landsstevnet 2016
Telefon: 97 53 94 11, e-post: mari_boe@hotmail.com