Send NBU til 2229 og sjekk om du er medlem og har betalt årskontigenten. Medlemskapet må være knyttet til telefonnummeret du sender SMS fra, for at du får følgende tekstmelding:

sms_mal

Det fungerer ikke – hva skjer?

Får du beskjeden om at nummeret ikke er tilknyttet et medlemskap?

  • Hvis du har betalt medlemskapet etter 15. desember 2018, vil du få melding om at du ikke er registrert. Da må du logge inn på min side på nbu.no for å sjekke. 
  • Hvis du har betalt, men vi ikke har riktig telefonnummer i medlemsregisteret, vil du få samme melding.

Jeg får ikke svar

  • Det er normalt at det tar opptil 15 sekunder før du får svar – dersom det har gått over 1 minutt så prøv å sende en gang til.
  • Sjekk om «svaret» kan ha kommet «utenfor» samtalen du har åpen.

sms ikke funnet

Annet å vite om

  • Dersom du har to medlemskap knyttet til samme telefonnummer, vil du kun få «første treff» i svar.
  • Det fungerer både med små og store bokstaver på kodeordet. Det skal også fungere dersom du skriver mellomrom og noe annet etter NBU.
  • Kostnad for å sende SMS avhenger av ditt abonnement. Vi tar ikke noe ekstra.
  • Dersom du ikke finner medlemskapet gjennom SMS logg inn på minside på nbu.no.

Ressurser

Vi har laget noen plakater du kan henge opp ved inngangsdøra eller poste på Facebook-arrangementet slik at alle kan sjekke om de har medlemskapet i orden før de møter opp.

SMS-tjeneste_plakat

SMS-Plakat_toppen